Lt czy normalnie

Moderator: Opiekun_Forum

Awatar użytkownika
BaYer1113
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:35
Płeć: On
Lokalizacja: Małusy Małe

Lt czy normalnie

Post autor: BaYer1113 »

Witam.
Niebawem zamierzam założyć akwarium. Mam dylemat czy założyć normalne akwarium czy Low Tech.
Będę miał oświetlenie 2x24W.
Jestem początkujący i nie wiem czy sobie poradzę z LT.
Prosze was o pomoc


Z góry dziękuje i pozdrawiam BaYer1113
Dawid-783 613 380
Awatar użytkownika
MarSz
Użytkownik
Posty: 3892
Rejestracja: 19 listopada 2012, 09:38
Płeć: On
Lokalizacja: Lubliniec/Częstochowa

Re: Lt czy normalnie

Post autor: MarSz »

Witam na forum.

Nie podałeś litrażu więc informacja o oświetleniu nic nie mówi.

Tak czy inaczej generalnie LT jest prościej prowadzić niż HT.
Różnica polega m.in. na tym, że w LT jesteś znacznie ograniczony co do wyboru roślin i pewnych rodzajów aranżacji.
Po prostu zostają Ci gatunki mało wymagające co nie zawsze znaczy, że mniej interesujące.
Nie zrobisz np. holendra z trawnikami i roślinami czerwonymi tak łatwo, ale za to możesz zrobić piękne akwarium biotopowe jak czarne wody, czy biotop Azji i wiele innych.

Na pytanie czy sobie poradzisz odpowiem, że z nami musisz sobie poradzić ale nie od razu Rzym zbudowano i trzeba najpierw określić co chcesz mieć a jak nie wiesz sam, to trzeba się zastanowić czym dysponujesz i co Ci można doradzić.
Awatar użytkownika
BaYer1113
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:35
Płeć: On
Lokalizacja: Małusy Małe

Re: Lt czy normalnie

Post autor: BaYer1113 »

Litraż to 112 l.
Dawid-783 613 380
Awatar użytkownika
Big daddy
Administrator
Posty: 5411
Rejestracja: 15 listopada 2012, 16:05
Płeć: On
Lokalizacja: Wyrazów

Re: Lt czy normalnie

Post autor: Big daddy »

Tak jak kolega wyżej pisał musisz sam sobie odpowiedzieć czego oczekujesz po swoim akwarium, co Ci się podoba, czy bardziej wolabyś pójść w stronę roślin czy może ryby.