Czy podłoże jbl manado nadaje się do stylu ragwork?

Moderator: Opiekun_Forum

Zasio
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 08 stycznia 2014, 19:46
Płeć: On

Czy podłoże jbl manado nadaje się do stylu ragwork?

Post autor: Zasio »

Witam!
Chciałbym założyć akwarium w stylu ragwork.
Mam pytanie. Czy podłoże JBL Manado nadaje się do tego stylu?
Awatar użytkownika
MarSz
Użytkownik
Posty: 3892
Rejestracja: 19 listopada 2012, 09:38
Płeć: On
Lokalizacja: Lubliniec/Częstochowa

Re: Czy podłoże jbl manado nadaje się do stylu ragwork?

Post autor: MarSz »

Witaj na forum.

Nie znam się na podłożach ale wydaje mi się, że nie ma większego związku między rodzajem podłoża a aranżacją.

W przypadku ragwork myślę, że jedynie wskazane byłoby by podłoże nie "gryzło" się rozmiarowo z kamieniami stanowiącymi hardscape.
Czyli jeśli docelowo jest to małe akwarium i małe kamienie to np. grubszy bazalt czy żwir odpada. Przy dużych aranżacjach już można próbować ale i tak wydaje mi się, że drobniejsze będzie wyglądało bardziej naturalnie.

Musisz tylko zwracać uwagę by się nie obsypywało z czasem co przy bardzo stromym hardscape'ie i drobnym podłożu się zdarza.

Natomiast co do samego podłoża to już musisz się zastanowić nad jego możliwościami i przeznaczeniem oraz nad tym jakie rośliny i w jaki sposób chcesz w nim umieścić.
Myślę, że to jest tutaj główne kryterium wyboru.

Kiedyś podjąłem próbę zrobienia czegoś, co wprawdzie nie jest typowym ragwork ale możesz podejrzeć - może akurat Ci się przyda coś w kwestii układania i zabezpieczania kamieni na górkach:
http://afczwa.com/viewtopic.php?f=40&t=1704" onclick="window.open(this.href);return false;

albo coś tutaj może Ci pomoże:

http://afczwa.com/viewtopic.php?f=40&t=236" onclick="window.open(this.href);return false;

http://afczwa.com/viewtopic.php?f=135&t=2849" onclick="window.open(this.href);return false;



Co do samego podłoża manado to na pewno ktoś inny jeszcze coś będzie mógł dodać.

Pochwal się potem efektem.
Zasio
Użytkownik
Posty: 2