Dziwne zgony.

Awatar użytkownika
glonojad
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 12 stycznia 2015, 13:32
Płeć: Ona

Dziwne zgony.

Post autor: glonojad »

Cześć wszystkim.

Od piątku jestem załamana i nie wiem za bardzo co się stało;
Mam bardzo dziwne parametry i za czorta nie wiem czemu.

Zrobiłam testy i tak:
PH 6,4
KH 20
NO2 2
NO3 100
To moje pierwsze pomiary wody z akwarium.
Kranowa ma wyższe PH. Ech nie znam się. Nie bardzo ogarniam.
Testy paskowe jakieś znalazłam.
Czemu tak?????
Filtry chodzą , zielsko cudnie rośnie , a mnie w miesiąc zginęło:
1 skalar , 1 zbrojnik i kiryski chyba 2 sztuki , ale nie mogę stwierdzić bo ciał brak.
Kiedyś padały mi ryby ale to było dawno i nigdy nie przyszło mi do głowy robić testy.
Poradzcie proszę byle bez demolki . Ryby padnięte mieszkały u mnie minimum 3 miesiące.
Awatar użytkownika
KODI
Założyciel
Posty: 4209
Rejestracja: 15 listopada 2012, 15:12
Płeć: On
Lokalizacja: Częstochowa-Stare Miasto
Kontakt:

Re: Dziwne zgony.

Post autor: KODI »

Testy paskowe nie są wykładnikiem parametrów, jednak przyjmijmy, że pokazują NO3=100 , to przy dużej niedokładności jest to wynik bardzo zły :(
Ph 6,4 pokazuje, że masz dosyć kwaśną wodę, co nie służy rybą wychowanym na kranówie. Jeżeli nawet do pH się dostosują to do kH 20 i (o zgrozo) No2=2 i No3=100, nie przystosują się nigdy :(
Moja rada:
-otwierasz kubeł mały (JBL E900), czyścisz go do zera, nie baw się w płukanie w wodzie akwariowej, ma być dobrze wyczyszczony (kubła nr.2 nie dotykasz)
-robisz podmianę 50%
-po podmianie robisz testy tymi paskami
-podajesz wyniki na forum
KODI aquajura.pl
507L + 200L - Aqua Salsus II
20L- KODI-zumi
______________

e-mail : aquanexus.pl@gmail.com lub kkodim@gmail.com
Tel.607 404 247
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI ! ZAWSZE
Awatar użytkownika
glonojad
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 12 stycznia 2015, 13:32
Płeć: Ona

Re: Dziwne zgony.

Post autor: glonojad »

Wodę jestem w stanie podmienić nawet jutro.